czwartek, 22 stycznia 2015

Notatnik genealoga

Dobry Wieczór :)

Dziś powiem Wam jak uporządkować swoich przodków :)

Kiedy wasze drzewo genealogiczne zawiera coraz więcej osób, coraz więcej nazwisk i jest coraz bardziej skomplikowane warto na początek uzbroić się w „Notatnik Moi Przodkowie”. Wydawany jest on przez Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne "Gniazdo", kosztuje niewiele a na początku ułatwia pracę. W środku znajdziecie ogromną plansze z drzewem genealogicznym które bardzo fajnie i łatwo się uzupełnia.

Tak oto wygląda. 

Żródło: Archiwum własne
Źródło: Archiwum własne



Ale kiedy będziecie już tak zaawansowanymi amatorami jak ja, lepszym rozwiązaniem będzie segregator z arkuszami rodzinnymi. I tu ułatwia pracę genpol.com. Znajdziecie tam arkusze rodzinne w wersji pionowej jak i poziomej, które również bardzo łatwo się uzupełnia. Mój segregator jest już ogromny, zawiera kilkaset stron, mam tam wszystkie arkusze rodzinne, akty, stare listy i inne papierowe pamiątki. 


Mój wygląda tak:

Źródło: Archiwum własne
Źródło: Archiwum własne

Arkusze  można oczywiście stworzyć samemu, ja osobiście korzystam z tych proponowanych przez genpol.com przedstawiają się ona następująco:

Źródło: www.genpol.com/
Źródło: www.genpol.com/

















Życzę przyjemnej lektury :-)

Pozdrawiam
Monik


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz